Ella Posted August 22, 2001 Report Share Posted August 22, 2001 Ja, jag vet att det redan finns en kategori för favorit avsnitt, men det här gäller *enbart* säsong 4 Så, vilket avsnitt var bäst? Jag är nog lite inne på Omega Directive, fast jag vet inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Banana Posted August 22, 2001 Report Share Posted August 22, 2001 Jag tycker nog nästan att Msg in a bottle var bäst. Fast Omega directive var också väldigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 22, 2001 Report Share Posted August 22, 2001 "The Omega Directive".. och "One".. Är två bra avsnitt som seven spelade bra i.. Så någon av dessa avsnitt skulle jag säga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 22, 2001 Report Share Posted August 22, 2001 Tycker Message in a Bottle var bäst, tätt därefter kommer The Killing Game. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted August 29, 2001 Report Share Posted August 29, 2001 är oxå inne på spåret att Message in a Bottle är en av mina favoriter i S4. One var väldigt bra oxå, likaså Scientific Method Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 29, 2001 Report Share Posted August 29, 2001 Ja, "One"(#193) var väldigt bra. Annars ligger "Message In A Bottle"(#181) rätt bra till, liksom "The Killing Game"(#186 & 187)Sen kan jag tillägga att "Waking Moments"(#182) och "Random Thoughts"(#178) ligger på botten-listan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 åå där är så klart Day of Honor så klart mitt favo men jag gillar ochså The Killing Game 1 och 2, Message in a Bottle och Scientific Method .. [pip, pip, pip, pip] Pip, Pip, Pip, Pip, I've never heard that one before. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Hmm...... Jag kommer inte i håg vilka avsnitt som var i sesong 4. Men jag håller med om att Day of honor är jätte bra. Sedan tycker jag att "Once upon a time" är bra. Minns inte vilken sesong det avsnittet är jätter bra! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Hmm...... Jag kommer inte i håg vilka avsnitt som var i sesong 4. Men jag håller med om att Day of honor är jätte bra. Sedan tycker jag att "Once upon a time" är bra. Minns inte vilken sesong det avsnittet är jätter bra! ;) Once upon a time Det är från säsong 5 bara så du vet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Liten påminnelse om vilka avsnitt som gick säsong 4 (Hoppas Jocke inte misstycker att jag kopierade från Voy-databas) Scorpion, del II The Gift Day of Honor Nemesis Revulsion The Raven Scientific Method Year of Hell, del I Year of Hell, del II Random Thoughts Concerning Flight Mortal Coil Waking Moments Message In a Bottle Hunters Prey Retrospect The Killing Game, del I The Killing Game, del II Vis á Vis The Omega Directive Unforgettable Living Witness Demon One Hope and Fear Själv tycker jag "Message in a bottle" är det bästa av avsnitten i fyran, men så är ju också doktorn min favorit i Voy. Message in a bottle är ett "humoravsnitt" som det ofta blir när doktorn får huvudrollen. Vill man istället ha spänning, så rekommenderas jag Nemesis. Nemesis är ett farsinerande, annorlunda avsnitt med mycket spänning och en del överaskningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Scientific Method följt av The Killing Game, Hunters, Day of Honor. Säsong 4 är en av de bättre säsongerna tycker jag, följt av trean. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 (edited) Säsong 4 var den säsongen Voyager började bli bättre. Mina favoriter är "the Omega directiv" som är bra i början men blir lite sämre i slutet och "Message in a bottle" som är bara helskön rakt igenom. The Omega directiv var sådär lite mystisk å så i början men i slutet tycker jag Janeawy drog in alltför många i hemligheten om omega, den förlorade sin mystik men den var ju fortfarande bra. The killing game var ju oxå bra. Tycker det här ämnet är lite onödigt då det finns många andra ämenen som är likadan som den här. Forumet har redan många ämnen, om man ska hämta med alla säsonger så blir det för mycket men men en forumledare är en forumledare. degradera mig inte Ella för min kritik snälla... Edited May 19, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 18, 2003 Author Report Share Posted January 18, 2003 Det här ämnet startade jag i augusti 2001, efter att säsong 4 precis gått klart på SVT, och som jag sa i första inlägget så gäller det enbart vilket avsnitt som var bäst i just säsong 4. Från den 29 augusti 2001 till den 17 januari 2003 så var det ingen som hade skrivit något, så det här ämnet måste ha legat allra längst bak (bra letat Lt. Lind!). Intresset för s. 4 har självklart svalnat, det är ju ??ndå ett och ett halvt år sedan det sändes, men om ni vill diskutera bra avsnitt från då så ser jag ingen anledning till varför ämnet inte kan vara öppet. Annars finns Voyager: Det bästa avsnittet, om ni vill prata bra avsnitt i allmänhet. -- Självklart blir ingen degraderad för att de framför kritik mot en forumledare, och jag var inte ens forumledare när jag skapade ämnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Yera of hell 1o2 är nog bäst, men om ja skulle välja en av dem så: ingen aning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 The Killing Game är hur bra som helst...typ.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 (edited) "Message in a bottle" var helt klart bäst. Kul att se lite romulaner i VOY. Edited January 21, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 message in a bottle och year of hell del 1 för min del. tror nog jag skulle valt year of hell 1 före message ändå. de är så olika i stilen bara så jag har svårt att välja bara ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Scientific Method är ett av de bästa avsnitten tycker jag, Prey är också helt ok.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Message in bottle! Den är så bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 Year of Hell eller The Killing Game är minna favoriter. I båda är Voyager och bestättningen på gränsen till undergång. Det funkar förvånandsvärt bra. Men det hade inte gått om det inte var dubbelavsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omega Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Säsong 4 är helt klart den säsong som har flest riktigt bra avsnitt. Det är svårt att säga vilket som är allra bäst, men jag tycker att "Year of "Hell, "Message in a bottle" och "The omega directive" är topp 3. Andra som är riktigt bra är: "Scientific method", "Waking moments" och "Demon". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Säsong 4 är helt klart den säsong som har flest riktigt bra avsnitt. Det är svårt att säga vilket som är allra bäst, men jag tycker att "Year of "Hell, "Message in a bottle" och "The omega directive" är topp 3. Andra som är riktigt bra är: "Scientific method", "Waking moments" och "Demon". Tycker att "The omega directive" är intresant. Att det fins en sådan order från Starflett, att man oavsett omständigheterna, ska ta och involvera sig i andras existens och utveckling. Inget Prime Directiv där inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Hm det kan nog vara en god regel ibland "Om något är tillräckligt farligt sätts alla andra regler ur spel tills detta är förstört." Och det gäller uppenbarligen omega partikeln. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Vet att jag redan skrivit här, men måste få lägga till The Killing Game, Revulsion och Waking Moments.. Grymma avsnitt:) Det finns som sagt många bra avsnitt just i säsong 4, svårt o välja bara ett som det "bästa" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted February 1, 2009 Report Share Posted February 1, 2009 Scorpion.. Hunters One Är mina favoritavsnitt. Spännande och välgjorda. Säsong 4 är ju en bra säsong överhuvudtaget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts