Gå till innehåll

Hur mycket tränar du?


Commander Michels

Hur mycket tränar du?  

55 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Inte alls
      20
    • 1-2 gr per vecka
      15
    • 3-4 gr per vecka
      7
    • 5-6 gr per vecka
      9
    • Varje dag
      5


Rekommenderade inlägg

Hälsa är ett område som i allra högsta grad intresserar mig. Jag har en hemsida uppe för de som är intresserade (http://www.geocities.com/halsozoonen).

Jag är lite nyfiken på alla Trekkers motionsvanor, skulle ni klara den fysiska delen av att vara med i starfleet? :)

Svara gärna på hur vältränade ni anser er vara samt hur mkt ni vet om hälsa :)

Själv är jag lite av ett hälsofreak även om jag ligger i gråzoonen just nu vg. träningen, Skolan tar för närvarande all min tid men jag kommer bättra mig över sommaren... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HaHaHa! Vilken samvetsfråga! :lol:

Just nu har det varit en del hundsport för mig och min kvinna. Vi har en rottweiler som bara skriker om hon inte får sin träning mm. Så det blir en del spår i skog och mark, lydnad mm.

Annars är jag en gammal kampsportare så grundkonditionen finns där... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade springa och styrketräna regelbundet för några år sedan. Men nu gör jag i stort sett ingenting alls. Eftersom jag gärna vill bli av med några extrakilon så måste jag ta mig själv i kragen och göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går på gymmet tre gånger i veckan men det rör sig inte bara om styrketräning, gillar yoga och det som SATS kallar Body Balance. Ibland slinker jag in på något danspass också. Sprang mycket förr, men mina vader ligger i konstant spänning och drar i mina knäsenor så nu gör det mest ont att springa, så jag cyklar fram och tillbaka till skolan varje dag istället (tar ca en timme och tio minuter tur och retur).

Fram till för ca sex år sedan hatade jag allt vad träning heter och satt helst still och läste böcker, men så inledde jag min artistbana och då måste man vara i form så det är det som sporrar mig. Jag rivtartade faktiskt då för tre år sedan när jag kom in på en skola med femton timmar dans/rörelse i veckan, jag förstår fortfarande inte hur min kropp pallade den övergången...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tills ganska nyligen red jag uppe på ridskolan en gång i veckan + tidigare på en privat häst ett par gånger, fast det var ett halvår sedan. Men ska nog börja med ridningen igen, benen och balansen blir bättre.

Men annars är man ute och går med vovvarna, bäst är väl att gå med tibben, lilla Quno dvärgtax föredrar inga långa promenader, max rill stan och tillbaka :P Annars cyklar man väl en runda eller går på gym då och då... men senaste tiden har jag hamnat i urusel konditon, enligt mig, varit sjuk så mycket att man missat idrottslektioner och inte orkat gå till gymmet... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket jag tränar brukar variera. I vanliga fall blir det någon tur till gymmet i veckan och en eller två joggingrundor. Just nu begränsar jag mig dock till att promenera och går ungefär en timme om dagen.

Tyvärr blir det inget Göteborgsvarv för mig i år. Förra året sprang jag i WCT tröja och blev omsprungen av en kille som visade en Star Trek-taturering på armen. Så visst finns det trekkers som motionerar. När man blev fotograferad på upploppet kunde jag inte låta bli att höja handen i en speciell hälsning... Här har ni bildbeviset

För alla icke-Göteborgare så kan jag informera om att Göteborgsvarvet är ett motionärslopp på 21 km.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vet jag inte om det finns någon lämplig träning för mig

eftersom jag är smal och sminkig och folk tror att jag inte äter något.

Det spelar ingen roll hur mycket jag proppar i mig.

Dessutom är jag inte så stor i maten heller som blir mätt på ganska lite,

oja, hur ska man äta mera när magen tycks vara för liten? :(

Så har man ätit och känner sig mätt tills man lägger sig och plötsligt kan

vaknar på natten brålhungrig och magen låter så förskräckligt.

Där står man vid tretiden på natten och steker pytt i pannan.

Några smörgåsar blir man inte mätt på.

Att träna vet jag inte om det är så lämpligt. Efter att ha varit ute länge

och gått så känner man sig redan undernärd narrig så man måste äta

något mäktigt. Vad kan det vara om inte mäktig shoklad såklart.

Min önskan är att vara bli tjock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsa är ett område som i allra högsta grad intresserar mig. Jag har en hemsida uppe för de som är intresserade (http://www.geocities.com/halsozoonen).

Jag är lite nyfiken på alla Trekkers motionsvanor, skulle ni klara den fysiska delen av att vara med i starfleet? :)

Svara gärna på hur vältränade ni anser er vara samt hur mkt ni vet om hälsa :)

Själv är jag lite av ett hälsofreak även om jag ligger i gråzoonen just nu vg. träningen, Skolan tar för närvarande all min tid men jag kommer bättra mig över sommaren... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag försöker träna åtminstone 1-2- ggr i veckan. Och det tror jag inte räcker för att klara av Tuvoks fyspass i 1.3g..pust. Jag försöker komma igång lite tillbaka efter en skada jag ådrog mig 2001. Detta är den 8.onde veckan jag har sluppit äta smärtstillande på nästan 4 år. Super :lol: :D:w00t: Så träningen måste gå lugnt till så här i början. När det blir av blir det jogging/gång eller gymet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag simmar en kilometer två gånger i veckan. Detta är toppen eftersom jag tycker väldigt mycket om att simma. Nu när våren kommer har jag funderat på att börja jogga fast det har inte blvit så mycket av med det.

Ett bra tips för träning är att göra något man tycker är roligt och att göra det regelbundet. Jag simmar på söndagar och onsdagar för det mesta. :P :):D :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mycket, enligt min idrottslärare..  :(

<{POST_SNAPBACK}>

är det för att du ränner i stallet? :P Emma, inte emma i din klass, i min!, har åtminstone massor med muskler eftersom hon är i stallet dygnet runt, haha. ;) men var glad för att du rör dig... jag har blivit lite lat nu när jag slutat på ridskolan, hoppas det finns plats att börja igen till hösten... så man äntligen får fart på konditionen!

Redigerad av Sandra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 år senare...

Jag har ett väldigt fysiskt jobb, så jag får en del motion och träning där. Sedan ger jag mig ut och promenderar med kameran i skog och på stigar, eller springer, nästan varje dag. Blir dock inte lika ofta nu på vintern när det alltid är mörkt när man kommer hem, ibland isigt eller snöigt eller allt på en gång. På sommarhalvåret är jag dock garanterat ute varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag skulle möta kraven.

Springer ca 1 mil 3 ggr i veckan och lyfter skrot 3 ggr i veckan (är upp i personbästa på 20kiloshantlar just nu på biceps, klarar 10 gånger på den vikten!).

Precis varit på Löplabbet och köpt nya skor, de är svinbra där som går igenom exakt vilka skor man ska ha genom filmning av löpsteg samt att de känner på fötterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tränar ingenting just nu. Jag dansade i ca 10 år, men fick knäproblem och tvingades sluta när jag gick i gymnasiet. Och nu kan jag knappt komma upp och ner för trappor, eftersom knäna blir värre för varje vinter. Jobbigt!

Vill börja simma men jag lyckas inte riktigt få tummen ur och köpa ett terminskort. Och sedan traumat att ha på sig baddräkt innan man kommit i lite bättre form, huvva! :blink: ;) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...